lördag 26 september 2009

Sådär som förut

Nu mår jag lite sådär som förut... Som jag inte ska må. Hoppas det går över... Och snart...

Jag funderar mycket på mitt liv och min person. Hur är jag egentligen?? Är jag glad och positiv och rolig att umgås med eller hoppas jag bara det? Hur uppfattas jag av min omgivning och mina vänner? Umgås folk bara med mig för att dom får dåligt samvete annars, eller gör dom det för att dom vill? Är jag så här dålig och värdelös som jag tycker eller finns det nån som inte tycker det? Och hur gör jag för att jag ska bli bättre? Och hur ska jag orka leva med mig själv?

Bara ett litet axplock av tankar, det vimlar tusentals till liknande sånna just nu...

I morgon ska jag i alla fall få köra lite motorcykel igen. Höstrally med SMC. David säger att det är lite som tipspromenad på motorcykel. Jag hoppas det kommer att gå bra. Jag kommer att ha ont i magen som vanligt för att jag tror att jag inte ska klara det, men det är jag ju van vid. Jag hoppas det blir roligt i alla fall. Det vet jag att det borde bli, men jag vet oxå att när jag mår såhär har jag svårt att se det roliga i saker, och ser bara hur dålig jag är och hur dum och trög och fet och ful alla andra tycker jag är och hur mycket dom ser ner på mig. Och tycker att jag är värdelös. Och då är det svårt att slappna av och ha roligt med andra. Men jag vet oxå att om jag stänger in mig i min ensamhet blir det bara sämre. Så i morgon hoppas jag att jag lyckas blåsa bort lite tankar i farten! (o:

Nu ska jag förvinna lite in i nått tv-spel eller så en stund.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag älskar att umgås med dig. Vi bor ju bara för långt ifrån varandra. Du ska inte komma upp och hälsa på Hugo? ;-)

Unknown sa...

Jag saknar dig supermycket! Jag är så ledsen för att jag inte själv har mått så bra till och från de senaste åren så att jag hade insett hur du mår. Jag känner så väl igen dina tankar om vad andra kan tänkas tycka om dig. Men jag tror att det är så människor tycker om MIG! Jag tycker INTE så om dig.

Jag önskar att vi bodde närmare varandra så att vi kunde gå promenader, fika, spela TV-spel (även om jag bara precis har börjat spela det så du är mycket bättre än mig på det), kolla film, gå och shoppa och prata, prata och prata! Massor av kramar!