fredag 5 september 2008

Fredag

Så vart det fredag igen. Och inget hus för syster. )o: Jättetråkigt för dom vill och behöver verkligen nått större! Men har man inte råd så kan man inte lägga hur höga bud som hellst. Jag önskar att jag kunde köpa ett hus till dom...
Imorgon har vi öppet hus på jobbet. För vänner och släktingar. Så mamma och pappa kommer. Det ska bli lite kul att visa dom hur Scania ser ut nu. Pappa har ju jobbat där han oxå. Och det ska bli lite skoj att se dom andras flickvänner och föräldrar. Nu kommer inte alla, men några. Och träffa Ulles toktrevliga sambo och jättesöta dotter. Men innan dess ska jag försöka få upp i alla fall en gardinstång. Jag har packat upp lite fler kartonger så nu får gardinerna plats så nu först är det nån mening att sätta upp dom. Och jag har packat upp min stereo!! Men den är inte kopplad till datorn, utan jag måste lyssna på mina gamla cd-skivor. Det är faktiskt riktigt skönt. Det var på den här tiden jag var jag och inte hade gått vilse. Jag längtar efter mig. Kan man göra det? Vart tog jag vägen? Och när blev jag tråkig och tyst? Vart tog Sara med roliga färger i håret som lät en hel del vägen? Hur hittar jag henne igen? Kan nån ge mig en karta?
Jag fick inte så mycket mer träningsvärk. Skönt! Men jag var iväg i onsdags och idag oxå och tränade lite styrketräning som farbror sjukgymnast sagt åt mig att göra. Det är ju bara ryggmuskler men det är skönt. Ska försöka få in lite annat oxå. idag hann jag inte så mycket innan bussen hem gick, men nästa vecka får jag förhoppningsvis min hjälm så vi kan hämta min moped så kan jag åka som jag vill. Skönt.
Men nu ska jag nog ta tag i att fixa nått att äta och sen ge mig i kast med dom där gardinerna. (mamma hjälpte mig ju välja för flera månader sen... Och nu kommer jaginte ihåg vilka som ska vara i vilket fönster... Hihi! )

"Det går ett hjärtligt litet tag, sen tillhör jag ett slag för sig;
ett slag till intet dömt
Ja, snart är allt i tystnad bortglömt
Stackars dumma "lilla mig"
Ja, en dag försvinner jag ur Dina ögon, som en svår och jobbig grej"

Inga kommentarer: