torsdag 16 februari 2012

Suck

När man tror man har kommit på en möjlig lösning på ett problem, varför ska det då ta så förbaskat lång tid innan man får veta om lösningen funkar? Jag vill veta nu!!! Jag vet, jag har dåligt tålamod och jag vill att allt ska hända när jag kommer på det, men jag har blivit bättre på det och just dessa två saker jag väntar på är viktiga. För mig. - Idag har jag varit till min nya sjukgymnast för andra gången. Helena. Hon är bra! Hon hade gjort ett program till mig att göra i varma poolen. Jag fick dock inte ta i och inte göra övningarna för fort. Det skulle vara avslappnande. Hon sa att jag är ju en sån person som vill göra allt perfekt och alltid göra så mycket jag kan, så nu måste jag lära mig att ta det lugnt. Plus att det är bra för min deppighet både att slappna av och att träna. Och att mina rygg och nackmuskler inte får träna mer just nu... Dom är visst stenhårda och elaka mot andra delar av mig. Sen får jag oxå akupunktur. Både för att musklerna ska slappna av och för att jag ska slappna av och sova bättre. Det är lite spännande för mig som har sprutfobi!! I tisdags gick det ganska bra då jag skulle ligga på mage så jag såg inget. Idag skulle jag ligga på rygg. Jag vet att det är bara att blunda, men jag är ju så djäkla nyfiken! Så självklart tittade jag lite... Och mådde lite illa. (o: Och när hon tog bort en av nålarna i handleden rann det blod. Då fick jag verkligen anstränga mig för att inte svimma. Konstigt det där. Jag tål VERKLIGEN inte att se blod. Om jag inte har fixat fram det själv. Då är det som att det är nått annat. Och så är det säkert ytterligare ett sätt att plåga mig själv. - Nu ska jag se om det går bättre att sova efter alla hemska nålar. Kram på er om nån läser!

1 kommentar:

Karin sa...

Och kram på dig! <3